24.12.15

Підсумкова конференція «Шкільна Академія Підприємництва» 


предпр
7 грудня 2015 року у Київському міському будинку вчителя відбулася підсумкова конференція чотирирічного проекту, співфінансованого в рамках програми польської співпраці з розвитку Міністерства закордонних справ Республіки Польща у 2012-2015 роках «Шкільна Академія Підприємництва».
У конференції взяли участь Голова Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти Лілія Гриневич, заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей, заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України Юлія Клименко, заступник Міністра національної освіти Республіки Польща Тереза Варцгоцка, освітяни 18 областей України, які брали участь у проекті; експерти, координатори проекту з Польщі та України. Від Чернігівської області на конференції були присутні: Давиденко А.А., професор, доктор педагогічних наук, завідувач кафедри природничо-математичних дисциплін та методики їх викладання, Пронікова І.В., старший викладач кафедри природничо-математичних дисциплін та методики їх викладання, Овчар С.В., завідувач відділу безпеки життєдіяльності та трудового навчання, Баранова О.Є., методист відділу інформатики, інформаційних технологій та дистанційного навчання.
Учасники конференції обговорили питання підприємницького підходу до навчання – одного з найбільших викликів у сфері української загальної освіти та професійної підготовки. Проблемою України є недостатній ресурс освітніх програм, видів навчань, які могли б розвивати компетенцію підприємливості. Польща має досвід у реалізації таких програм. Програми з новим змістом і активними методами успішно реалізуються в шкільній практиці польськими колегами.
Голова Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти Лілія Гриневич привітала з успішним завершенням проекту польських колег та підкреслила важливість допомоги Республіки Польща у проведенні освітніх реформ в Україні.
Народний депутат зазначила, що саме через підвищення рівня освіти і професійної кваліфікації, а також запровадження елементів підприємницької освіти у школах, підтримується суспільно-економічний розвиток країни.
«В рамках цього проекту, який здійснюється через Міністерство закордонних справ Республіки Польща та за участю Міністерства народної освіти Польщі, багато зусиль спрямовується на освіту як стратегічний ресурс розвитку України», – підкреслила Голова Комітету ВР України.
На думку Лілії Гриневич, важливим для України є додатковий ресурс, за допомогою якого можна залучити вчителів, як провідників реформ, у процес розвитку країни. «Ми зараз працюємо над новим базовим законом «Про освіту». Ми змінюємо українську школу. Основна її зміна – новий зміст освіти, орієнтований на компетентності, визначені європейським освітнім простором», – пояснила Голова парламентського Комітету.  Серед 8 ключових компетентностей, що визначені європейським освітнім простором – ініціативність та підприємливість – формується завдяки проекту «Шкільна академія підприємництва».
Заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей підкреслив важливість впровадження проекту в навчальних закладах та закликав його учасників не чикати змін згори, а самим брати відповідальність. «Звісно, що Міністерство буде створювати рівні освітні можливості, законодавчо приймати різні форми освіти, але вчителі є практиками, адже працюють безпосередньо з дітьми. Цей проект показав, як можна працювати разом на горизонтальному рівні, як будується співпраця та довіра між різними групами», – зазначив заступник Міністра.
Координатор проекту Ева Бабінська повідомила, що проект «Шкільна академія підприємництва» 2015 року є продовженням українсько-польських проектів «Шкільна академія підприємництва» (2012-2013 років) та «Уроки з підприємницьким тлом» (2014 року). Основні цілі проекту – підготовка експертів з обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти до підтримки вчителів в процесі використання в школах публікації «Уроки з підприємницьким тлом», а також підготовка вчителів різних навчальних предметів до впровадження інтегрованих уроків «з підприємницьким тлом» у школі.
Заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України Юлія Клименко підкреслила, що підприємливість громадян має вирішальне значення для розвитку ринкової економіки України. Саме тому важливу роль відіграє освіта, яка повинна формувати і розвивати підприємницькі позиції, що проявляються в активності, відповідальності та ділового способу мислення.







Семінар-тренінг "Підприємливість як складова реформування освіти в Україні"


Час, що наближається, - це час інтелектуального працівника, який, крім формальної освіти, володіє вмінням практичного застосування знань  
та навичок безперервного навчання.
Пітер Друкер
В межах  польсько-українського проекту   «Шкільна академіяпідприємництва 3» у Чернігові 8-10 жовтня 2015 року відбувся ІІ етап навчання, в якому взяли участь 12 педагогів  ЧОІППО імені К.Д.Ушинського. які відповідають за методичний супровід навчальних дисциплін.
Проект реалізує Центр Розвитку Освіти (ORE) у Варшаві  в рамках Програми польської закордонної допомоги Міністерства закордонних справ Республіки Польща, спрямований на підтримку суспільно-економічного сталого розвитку країни через виконання заходів, які мають на меті підвищення рівня освіти і професійної кваліфікації через запровадження елементів підприємницької освіти у школі не тільки на уроках економіки чи основ підприємницьких знань, а й у рамках інших шкільних предметів.  Основними цілями проекту є: підготовка експертів з обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти до підтримки вчителів в процесі використання в школах публікації  «Уроки з підприємницьким тлом», а також підготовка вчителів різних навчальних предметів до впровадження інтегрованих уроків «з підприємницьким тлом» у школі. 
Під час семінару учасники  ознайомилися з основними етапами польсько-українського проекту та  обговорили шляхи поширення здобутого досвіду серед учителів області.
У ході навчання педагоги актуалізували свої знання щодо впровадження компетентнісного підходу в навчально-виховний процес; розглянули складові підприємницької компетентності, її місце серед інших ключових компетентностей особистості та шляхи  формування в умовах сучасної української школи; підвищили рівень власної підприємницької компетентності через участь в економічних симуляційних іграх та інтерактивних вправах.
Учасники семінару отримали методичні поради, які допоможуть розвивати підприємницьку компетентність учнів не лише на уроках економіки, а й при викладанні інших навчальних предметів.